Кино- Джинджър и Фред

Джинджър и Фред

Джинджър и Фред - Италия

Отличен с: 3 награди „Давид на Донатело'"86 за:
най-добро изпълнение на мъжка роля (Марчело Мастрояни),
музика и костюми.

Филм за Джинджър Роджърс и Фред Астер? Не. Джинджър и Фред са само псевдоними на Амелия и Пипо, възрастни танцьори, известни някога с подражание на виртуозната холивудска двойка по степ. След 40-годишна раздяла те отново се срещат, за да участвуват в грандиозно телевизионно шоу. Но времето е казало своята дума -стъпките им са вече твърде непохватни, а страстта им към танца -поохладняла. И ако за телевизионния бизнес участието им е само една от буфонадните атракции, то за Амелия и Пипо е едно вълнуващо, макар и мимолетно връщане към младостта... На фона на тази сюжетна линия авторите изграждат своя филм като гротескова сатира срещу методите на западната телевизия, моделиращи масовото съзнание, обезличаващи изкуството.

Актьорът Марчело Мастрояни: „Не сме и възнамерявали да отричаме телевизията. Днес това би било равносилно да се нахвърлим срещу електричеството. Целта ни беше филмът да стане предизвикателство за откриване на нови начини, по които да се правят предаванията, програмите. Както и да насочи зрителя към по-критично отношение към сегашното състояние на масмедиите..." „Фелини ни въвежда в шумния и привлекателен свят на телевизионния шоубизнес. И ни спира на сериозния кръстопът от вечно вълнуващите човека проблеми за потребността от любов и за трагедията на старостта. Този пъстър спектакъл за спектакъла, за телевизионното зрелище, е ярък израз на позицията на Фелини за комерсиалната буржо-азнателевизия. Ноеисмесицаотми-лосър- дие, сарказъм и от нежна човешка болка поради отчуждаването на хората и деградацията на обществото. Болка по отлитащата виталност на живота". в. „Кориере дела сера", Милано

„Безпощадна и великолепна алегория, насочена срещу едно общество, което унищожава човека в името на зрелището". в. ..Унита", Рим